Eerste twee weken - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Janneke Vegte - WaarBenJij.nu Eerste twee weken - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Janneke Vegte - WaarBenJij.nu

Eerste twee weken

Blijf op de hoogte en volg Janneke

14 September 2015 | Thailand, Pathum Thani

Hoi allemaal, sa Wat-dee Kha

Hierbij een korte en krachtige samenvatting van mijn studie/vakantie reis naar Thailand. De reis hiernaartoe was lang en saai dus laten we dat snel overslaan. Eenmaal aangekomen in Sita Villa (ons appartementencomplex) konden we naar onze kamer. Samen met Florine heb ik het eerste weekend op zaterdag de grootste markt van de wereld bezocht, chatuchak weekend market, bijzonder en druk en gezellige eerste indruk van Bangkok! Voor het eerst opgelicht door een taxichauffeur die natuurlijk geen wisselgeld had... haha achteraf wel om te lachen:)

Op zondag zijn we via school naar Future Park geweest dit is een groot winkelcentrum hier in de buurt waar alle "westerse" merken ook gevestigd zijn. Handig voor degene die nog shampoo etc. moest kopen. Leuke kennismaking met anderen die ook in Sita Villa wonen die ik nog niet kende.

Jaja en ook het Thaise eten/drinken valt niet altijd goed dus op de eerste schooldag beetje ziekjes. Gelukkig was dat dinsdag al beter!:)
Op vrijdag een uitje vanuit school naar Ayutthaya dit zijn een soort tempels. "Wat" betekend tempel en we zijn naar Wat Maha That, Wat Mongkhon Borpit en Wat Phra Si San Phet geweest. Daarna ging de bus door naar Baan Hollanda en laatste stop Bang Pa In Palace. Veel tempels zijn vernield door oorlog en verbranding.

Zaterdag zijn we met 5 meiden vertrokken richting Bangkok, ik woon namelijk in Pathum Thani wat een buitengebied is van Bangkok. Na enig zoeken hoe het openbaar vervoer hier werkt zijn we opgesplitst bij de grootste markt waar Florine en ik al geweest waren. Wij zijn doorgegaan naar China Town. Om hier te komen hebben we de watertaxi gepakt wat een hele ervaring was omdat die boot smal, gammel en op het water stuiterde. Na even rondgeslenterd te hebben in de straten van China Town zijn we voor het eerst met de Tuktuk gegaan. Geweldig! Die driewielers crossen overal tussendoor, rijden net zo hard als de gewone auto's en gaan bij stoplichten gewoon vooraan staan. Af en toe denk je gaat dit goed, maar je raakt eraan gewend. 's Middags hebben we met alle meiden elkaar weer ontmoet in een hostel genaamd D-Hostel. Waarna we samen naar een reisorganisatie zijn gegaan om een tour te boeken voor de volgende dag naar de drijvende markt, Damnoen Saduak. Een bijzondere ervaring waarbij de handelaren in bootjes hun waar proberen te verkopen aan jou terwijl je zelf ook in een boot zit. Voor het eerst Sticky Rice with Mango gegeten. Een gerecht wat je geprobeerd moet hebben volgens de boekjes. Persoonlijk vond ik het veel te zoet. Eten is hier vaak of scherp of zoet.

Afgelopen weekend ben ik samen met Janieke en Florine naar Grand Palace en Wat Phra Kaeo geweest. Dit is de grootste tempel van Thailand en het koninklijk paleis is hier ook gevestigd. We waren op tijd vertrokken. Mede om een Engelse rondleiding te krijgen en eventuele bussen vol toeristen voor te zijn. Het was heel interessant om daar rond te kijken en het grote verschil met Ayutthaya was dat hier alles nog in de originele staat was. Je kon echt de rijkdom zien van het geloof. Tegen de middag vertrokken we richting Khao San Road (de strip van Bangkok). Hier hebben we een hotelletje uitgezocht met zwembad op het dak, na zo'n intensieve ochtend hadden we wel een duikje en cocktailtje verdiend! 's Avonds zijn we naar een skybar geweest. Cloud 47. De naam zegt het al 47 verdiepingen! Genoten van een drankje met prachtig uitzicht! Daarna weer in de Tuktuk terug naar Khao San Road om verder te feesten. Nu weer een schoolweekje voor de boeg

Groetjes!