Koh Samet en full moon party (Koh Pangan) - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Janneke Vegte - WaarBenJij.nu Koh Samet en full moon party (Koh Pangan) - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Janneke Vegte - WaarBenJij.nu

Koh Samet en full moon party (Koh Pangan)

Blijf op de hoogte en volg Janneke

30 September 2015 | Thailand, Pathum Thani

Hoi allemaal,

Hier even weer een berichtje vanuit het verre Bangkok. Op school heb ik mijn Thai massage lessen afgerond verder ben ik erg druk met rapporten schrijven en probeer up-to-date te blijven met al het werk doordeweeks, zodat ik in het weekend kan reizen.

Op donderdag 17 september zijn we 's avonds na schooltijd vertrokken naar het grootste busstation van Bangkok om vervolgens een bus van vier uur lang naar Bang-Phe te pakken. Hier hebben we een hosteltje gepakt om de volgende ochtend een half uurtje met de ferry door te reizen naar Koh Samet. Dit is een prachtig eiland waar Florine en ik heerlijk genoten hebben van een weekendje zon, zee, feest en strand! Super leuke backpackers ontmoet waarmee we een drankje gedaan hebben. Voor het eerst een glow in the dark feestje meegemaakt. Op zaterdag hadden Florine en ik een mountainbike gehuurd om over het eiland te fietsen.... Dit was achteraf gezien niet een heel goed plan. De minst steile berg was 9% en de steilste 20% zelfs als je er niet tegenop hoefde te fietsen was het niet heel prettig. Wel waren we uitgekomen bij een prachtig strand waar verder niemand was alleen personeel van het restaurantje en overal hangmatten, heerlijk! Als je in het water keek vanaf een stijger kon je de scholen met vissen zien zwemmen heel bijzonder. Ook heb ik een souvenirtje meegenomen, namelijk versteend koraal. Dit lag daar zo voor het oprapen. De terugweg zijn we in een soort jeep taxi gegaan want de fietsen moesten ook mee, heerlijk die wind in je haren:)

Afgelopen weekend zijn we met 22 mensen naar de full moon party op Koh Pangan geweest. Na een reis van 22 uur inclusief bus, metro, nachttrein, bus, boot en weer een bus waren we aangekomen op Koh Pangan, het eiland wat leeft van de full moon party's. Iedereen had hetzelfde bungalow park geboekt wat erg gezellig was. Ook de nachttrein was een hele ervaring. Al leek het alsof iemand continu je bed heen weer schudde, en de trein maakte enorm veel lawaai. Desalniettemin was het een leuke ervaring. Florine en ik hadden een bungalow gelijk aan het strand heerlijk. De zee was hier nog warmer dan op Koh Samet, hier waren ook geen golven en je kon er een paar honderd meter inlopen en dan nog stond je maar tot je knieën in het water. Ook zag je overal in het water van die zandbanken. Op zaterdagavond was er een pre-full moon party genaamd jungle party. Wij wisten niet eens dat er een pre party was maar hebben toch met een paar mensen besloten erheen te gaan. Eenmaal aangekomen was het midden in een bos met super veel sfeerverlichting in de bomen een heel vet feestje. Op zondag uitgerust en beetje aan het strand gelegen om 's avonds weer los te gaan bij de full-moon party. Een heel groot feest aan een groot strand. Veel mensen waren gekleed in felle kleuren en bijna iedereen had glow in the dark verf op wat een heel mooi effect had als je alleen al rond keek. Tot in de late uurtjes ging dit door. Na twee uurtjes slaap was het alweer tijd om te vertrekken want ja school gaat gewoon door. Na een reis van 23 uur waren we eindelijk weer terug. Al kon ik dit keer wel beter slapen in de nachttrein. Om 7 uur 's morgens waren we thuis en om 9 uur begon de les weer. Nu even een paar daagjes knallen voor school en waarschijnlijk vliegen Florine en ik vrijdag of zaterdag naar Chiang Mai om de jungle te verkennen.

Verder probeer ik te genieten van alle dingen die hier "normaal" zijn, en je bij ons in nl niet gauw zal meemaken. Zoals 4 mensen op 1 scooter. Monniken in oranje gewaden. Complete maaltijden in een restaurantje voor 1 a 2 euro, overal verkopen ze hier eten ook op straat. Elke dag in uniform naar school. Mensen die echt achter elkaar in de rij wachten voor de bus, lift of noem het maar op in Nederland dringt iedereen voor en hebben we allemaal haast. De bus vertrekt niet op een bepaalde tijd maar als die vol zit, dit kan dus 5, 10 of 20 min. duren. Om maar eventjes wat op te noemen.

Groetjes!