De tijd vliegt! - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Janneke Vegte - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Pathum Thani, Thailand van Janneke Vegte - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Oktober 2015 | Thailand, Pathum Thani

Hoi!

De tijd vliegt voorbij, ik heb jullie nog lang niet alles verteld... maar dat komt ook wel weer als ik terug ben. Afgelopen week hadden we "studieweek" oftewel reizen! Florine en ik zijn vrijdag naar Chiang Mai gevlogen dit ligt in het noorden van Thailand. Nadat we een leuk hotelletje hadden gevonden hebben we de stad een beetje verkend. De volgende dag gingen we ziplinen. Over 35 platforms door de jungle heen! Heel erg gaaf! Ook mochten we af en toe met z'n tweeën tegelijk vliegen. Aan het einde kregen we zelfs een certificaat haha:) Er gingen nog meer studenten naar Chiang Mai dus we hebben een avondje met 9 mensen gestapt in Chiang Mai erg gezellig. In Thailand gaat alleen alles zo vroeg dicht dus toen we aan het einde van de avond aan een taxichauffeur vroegen of hij nog een club wist die open was, belandden we in een sexclub.... dus daar waren we ook snel weer weg. Typisch Thais dat je zoiets overkomt. Voor Florine en mij niet zo heel erg want de volgende dag werden we al vroeg opgehaald om naar een orchidee plantage te gaan, vlindertuin, we hebben een longneck dorp bezocht, op een olifant gereden, de jungle verkent per voet om uit te komen bij een prachtige waterval, daarna de hele weg weer terug afgelegd, aan het einde van de dag gingen we nog raften op een wilde rivier. Aangezien het veel geregend had was de stroming enorm! Erg vet! Verder heb ik in Chiang Mai nog een soort waterval bezocht en twee leuke meiden ontmoet, Erica en Anna. Samen zijn we door het bos gelopen en het leuke was dat we overal Thaise mensen tegenkwamen die aan het relaxen waren op de warme stenen met hun benen in het koele stromende water. Ook kon je op sommige stukken de stenen in het water als waterglijbaan gebruiken super gaaf om te zien en natuurlijk om te proberen!! In Chiang Mai bovenop een berg staat een tempel genaamd Doi Suthep. Deze tempel staat bekend om zijn trappen die je moet beklimmen om er te komen en om de vele bellen die er hangen om de boze geesten te verjagen. Daarnaast heb je een prachtig uitzicht over de stad. Woensdag zijn we terug gekomen en hebben we heerlijk gerelaxt, ons schoolwerk bijgewerkt, 's avonds veel (drank) spelletjes gedaan hihi!

Dit weekend ben ik er wel weer op uit geweest, ik heb het Jim Thompson House bezocht. Jim Thompson staat bekend om de zijde handel van vroeger en het leek me wel interessant. Het viel een beetje tegen aangezien het wel erg ouderwets en veel museumteksten waren. Al heb ik er geen spijt van dat ik het bezocht heb en de rondleiding heb gevolgd. Maar ik kreeg zelfs korting omdat ik onder de 23 jaar oud was haha! Daarna door voor een fietstocht door het rijke Bangkok gevolgd door het arme (echt heeel erg arme) Bangkok. Toen ging de fiets op de boot en hadden we een prachtige skyline van Bangkok, aangekomen aan de andere kant fietsten we zo de kokosnoot plantages in en de bananen bomen ontbraken ook niet. Over smalle fietspaadjes vertelde onze gids Sea over de plantages en de mensen die er woonden. Ik heb veel met haar gekletst omdat ze goed Engels sprak en we maar met z'n drieën waren in totaal dus ze had geen grote groep om in de gaten te houden. Tussen de middag heb ik een heerlijke Pad Thai gegeten een soort noedels wat in Thailand overal te verkrijgen is, maar ieder maakt het op z'n eigen manier.

Nu zijn er nog maar 26 dagen over... morgen om 7 uur begint school en sta ik weer klaar in uniform:) wel makkelijk geen kledingcrisis in de morgen! Tot snel allemaal!
Groetjes!

• 18 Oktober 2015 - 12:14

Anita:

Hoi Janneke, Wat een prachtige belevenissen! Ik reis van afstand met je mee en kan zo ook een beetje mee genieten. De tijd gaat inderdaad snel, maar dat is ook een goed teken. Geniet nog lekker:-)!!!